gOnD menge'tag' akoo...

akhirnye....
hari ini dalam sejarah menyatakan bahwa GonD telah pon menge'tag' akoo...
so, sebab nak puaskan ati mamat yang prasan jam-boo sangat ni, aku pon jawab dengan ati yang berat..... (setelah merampas title aku dengan gamba rambut bas skolah nya..)

Sila ceritakan 15 perkara yang orang x tau pasal awk dari awak kecik2 dulu sampai sekarang.Seterusnya, sila tag 5 org rakan awak pula.Terima kasih.

1. mase zaman kindergarden dolu2, aku ni agaks nakal. aku slalu sangat kacau sekoq anjing ni.. ala.... anjing ni dikurung dalam rumah yang dikunci la.. tapi nak dijadikan cerita, satu arini, macam biase la aku pon usik2 la anjing tu ngan member aku.. then, tetibe je umah tu x dikunci betol2.. alamatnye, aku pon lari la.. dan disebabkan anjing tu menyalak kat kawasan2 umah cina, maka bertimbun-timbun la anjing2 menyerbu aku.. x silap aku ade 3 ekor gak la.. tapi aku ni bernasib baik sebab aku yang last lari and anjing2 tu da pon kedepan sangat ligat mengejar member2 aku yang lari laju.. aku pon tengok je... las2 baju membe aku tu koyak sebab kene gigit dan sejak aritu, aku pon da x brani nak usik anjing tu dan anjing2 seterusnya.. da seriau!!!

2. tyme skola dulu2, aku ni suke wat bisness.. suke kumpul duit kot... mase darjah satu, aku jual sticker yang huruf2 tu..laku beb.. dak2 ni beli sebab nak lekat kat pensel box dorang, pastu tunjuk kat membe2 skeliling.. pastu ade gak yang main kotor = ngorat aku, pastu aku pon bagi free la..hehe

3. mase darjah 2, pernah crush kat sorang minah ni (sebab dudok kat sebelah aku.. excited terlebeyh..) sampai sanggup pergi kelas tyme cuti2, pastu aku ngan kawan aku ni tulis besar2 kat papan hitam - I LOVE YOU, ______!!! tapi esok tu kantoi 1 kelas sebab lupe nak padam.. habes kene ejek x tentu pasal!!

4. dulu aku blagak gile kat skola rendh sebab mak aku cikgu kat situ.. aku pegi ngan balik skola naik kereta je padahal dak2 lain naik basikal atau van je.. pastu yang best nye, dak2 ni x berani buli aku sebab x brani la.. kalau brani, cuba la..hehe (spesel kan jadi anak cikgu kannn.. :)

5. aku dulu taiko tae-kwon-do tau.. pernah blaja sampai red belt tapi pastu brenti sebab malas..
pernah skali tu tyme grading, da x de senior sangat, coach tae-kon-do tu panggil aku lawan dak2 junior.. yela tyme tu, aku sorg je yang 'tinggi'.. dan junior2 tu sume budak Angkatan Tentera Malaysia yang baru masok so, talipinggang putih sedangkan aku tyme tu baru darjah 4!!!!!!!

6. pernah dapat 2 gangsa dalam Kejohanan Tae-Kwon-Do peringkat daerah dalam kategori sparring dan pattern.. memang x sangka sebab tyme tu memang ramai gile kontender2 yang lagik bagus dan besar2.. sampai ade senior aku pernah boikot aku kat hostel sebab x puas ati ngan aku kot.. nasib r x menang..hehe

7. dan yang bestnye, pernah dapat emas dalam sepak takraw dua tahun berturut-turut dalam sukan kat skola aku dulu... DUA TAHUN TU!!!!!! sampai ade yang jeles - sorok piala aku babengggg!!!! nampak sangat aku pandai main kannnn.... (padahal nak sepak bola lepas net pon terhegeh-hegeh..huhu sebenarnye aku dalam reserve la.. nasib baik team aku x turun.. XD)

8. tyme skola dulu2, aku slalu kene lekat dengan nama otai, gengster, lanun dan sewaktu dengannyer.. betol beb!!! mase aku fom 1, aku kene panggil gengster sebab slalu x pegi surau smayang berjemaah (skola agama).. las2 kene panggil ngan senior kat depan mi'rab sebab x puas ati ngan nickname tu depan rakyat2 SAMTEN tu.. pastu siap kene pukul ngan rotan lagi sebab x ikot cakap dorang.. malu siot..

9. slalu kene tahan ngan cikgu disiplin kat perhimpunan sebab aku ni bukan jenis yang slalu wat pedicure, menicure or pegi saloon dolu2.. aku suke sangat simpan rambut panjang2 and bela kuku...style aku kot... aku pon slalu glemer kat assembly sebab rambut aku slalu kene gunting depan student2... pastu potong macam sial.. rosak rambut aku...

10. slalu jadi tokey cd sebab aku ni suke membeli vcd2 cetak rompak tiap2 minggu kat pasar malam.. duit??? kumpul atopon paw dari ahli2 family yang berdekatan.. slalunye paw akak aku..hehe

11. pernah bergaduh tyme cikgu tengah mengajar kat depan sebab budak yang dok sebelah aku tu x abes2 nak blagak (sebab baru kene lantik jadi pengawas sekola) aku x yang x kene lantik ni la jadi bahan...babi tol...las2 aku panas, meletop la!!!!

12. selalu jadi sasaran cikgu B.M. aku tyme skola menengah dulu... x puas ati ngan aku kot.. aku ni jenis yang dudok blakang skali bile tyme blaja.. pernah diye ni baling kapor kat aku dari depan tu... dan yang panas sangat tu, pernah lempang aku lak sebab x buat keje.. las2 SPM aku dapat 4.. Puas Ati Aku!!!!!

13. pernah jadi ketua dalam geng D.E.P.U. (nama diambil bersempena capital name geng2) antara highlight XTVT kami adalah mengepow duit budak2 junior sebab x de duit nak makan.. tapi tujuan utama tertubuhnye geng ni adalah sebab nak lawan geng satu lagi lagi iaitu geng ASAN (yang rata2 adalah fanatik Westlife) and kire kami juz parodi je la...

14. pernah kene tahan ngan pihak skolah gara2 kakak aku punya pasal.... akak aku ni pengawas so blagak r sebab leh ambik nama la ape la.. pastu ade 1 arini aku gadoh ngan die pastu die pon tulis name aku kat buku kesalahan tu banyak2.. then, buku tu kene hantar tiap2 minggu ntok checking.... las2 aku kene panggil dengan schoolboard disebabkan akak aku tu lupe nak padam name aku kat buku tu.. nak tau die tulis ape.. "______ BODOH!!!" haha las2 cikgu2 kat situ pon gelakkan akak aku tu..huhu

15. aku penah mewakili skola agama aku tu masok pertandingan amal islami.. ala, pertandingan agma2 la macam nasyid la marhaban la ape la kannn... aku masok kalimatus sobah.. bende ni macam kuliah subuh la.. da la kene cakap dalam bahasa arab.. ok la, lepas menang kene la pegi daerah.. pastu, aku diberitahu sehari sebelom pertandingan tu yang teks kali ni kene lain daripada teks yang aku hafal mase skola dulu.. adela kene tambah2 juga.. adoi.. las2 minit gakla bagitau..esok2 tu aku pon masok bertanding.. then tibe je giliran aku, tetibe aku blur nak mampos.. satu hape pon aku x ingat.. memang blank la otak aku tyme tu.. dengan intro pon x taw pape.. las2 dengan segala kudrat, aku pon mula menyebot perkataan2 arab dengan tunggang-langgang dan kebanyakan tu x pernah wujud pon dalam kamus arab.. memang aku pakai cakap sampai judge tu tergelak2 kat dalam dewan tu.. dan yang x tahan tu, mudir(pengetua) aku pon ade kat situ sambil buat muke bangang (x paham aku cakap ape..)
dan next year, aku x ambik da acara ni..KOMPEM!!!

aku nak tagged sape2 je yang da membaca tapi x wat lagi terutama qorn ngan atie...


2 orang yang x pueh ati!!!:

  1. Jo

    hampeh toi hang neh.





    malasla nak taip panjang2.
    aku dahla pemalas.


    bagila tag yang ringan sket.
    takla tertekan aku nak buat.
    dahla semester baru ja start.

    semak perot aku.
    huh.

     
  2. fuzz

    huk ela..
    aku da tagged, tulis je la..
    kalo malas, tulis je ringkas2...
    aku saje je wat esei kat sini..
    huhu

     

Post a Comment