BiaR BetoL?!?!?!?!?!

WTF!!!!!!!
betolke bende ni?
aaahhhh..... aku x caye!!!!!
rase cam mimpi je..
bengong....

ok la.. aku habaq pesal aku gelabah nak mampos ni!!!
betol la benda ni.. x tipu!!! 
SERIUS!!!!!

cerita die macam ni...
sejak aku balik dari Pantai Sri Nipah aritu, mate aku asyik merah je...
but aku x rase pedih apepon.. well, maybe sebab air masin tu kot.. agaknye...
aku pon x kesah...

nak jadikan cerita, da 3 hari da mata aku merah (termasuk arini....)
and yang paling x leh tahan tu, tetibe je 
aku rase sakit lak tulang2 aku...
(aku memang x de banyak adipose pon)
itupon, maybe sebab letih.. byase r.. men2 ombak.. layang sana, layang sini..

itupon x kesah g..
pastu semalam je, aku
 rase macam nak demam..
panas lak badan aku...
well, aku memang x peduli sangat kalo badan aku panas ke sejuk ke happee...
tapi yang ni aku rase semacam.. 
da la demam, sakit lak sengal2 ni..
terase cam orang tua lak.. aku muda gi siot!!!

hmm..pastu malam semalam, aku ade la lepak kat bilik kawan aku ni...
memang aku rase penat je.. longlai pon ade....
pastu aku cakap kat kawan aku ni yang aku rase lemah je..
pastu macam demam lak...
tetibe die cakap de budak bilik sebelah 
da masuk ospital...

OSPITAL????!!!!!!

asal?
die kene DENGGI!!!!

ait?
denggi?
x penah pon aku tengok orang kene denggi live depan mata aku...
tapi leh lak denggi ni idop kat asrama 'lawa' ni.. haha
tapi memang PossiBLe~~~

pastu membe aku tu cakap lagi, dak masuk pital tu kene bintik2...
yela bintik2 merah kat badan... 
dak tu pon da lame da demam, pastu elok, then demam balik...
tu yang masuk pital tu..
aku pon "okay....."
x pernah terpikir pon pape...
hmmm....

pastu de membe aku ngajak gi 7-E..
aku yang tyme tu x makan gi, (x lalu lak nak makan pape pown) pon pegi gak...
leh la aku beli roti.. 
kot2 lapa tetibe lak ann malam jap gi....
then, sebelum aku balik bilik, sempat juga lak aku mengepow panadol..huhu
bajet demam la tu...
haha~~~

then.. pagi ni macam biase... bangun2, terus je aku on9...
aku bab on9 memang x ingat dunia..
ade gakla 3 jam lebih... (ala, kejap je tu.. kalo x, lame beb!!)
pastu aku nak gi mandi...
time2 bukak baju tu....

OMG!!!!!
WTH????!!!!!
WTF???!!!!
bintik2????
bende ape ni???
aku pon gelabah x tentu pasal...
tetibe lak, terngiang-ngiang lak cerite
 membe aku semalam...

ha???
bia betoll..
teros aku cari kat tenet 
ni symptom2 denggi...

1. Demam kuat yang mengejut dan berterusan
2. Bintik merah pada kulit
3. Sakit teruk pada tulang-tulang, otot-otot, sendi-sendi, biji mata dan kepala
4. Berdarah pada badan, hidung dan mulut
5. Hilang selera makan
6. Muntah-muntah
7.Sakit perut
8. Rasa pahit pada lidah

 


haaa????
WTF!!!!
ade la tanda2 tu kat aku...
haaaaaaaaaa????
gelabah siot....

so, selagi aku x gi ospital ni, aku x kan isytiharkan diri aku ni kene DENGGI!!!!!
kalo da, baru boleeyyhhh!!!!
takot siot!!!
final da dekat...!!!
ni suma gara2 asrama ni yang malam tu x de letrik ngan air..
bOdOhhhhhh!!!!!
tapi demam ni leh bawak MATI!!!!

AAAARRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


0 orang yang x pueh ati!!!:

Post a Comment