My Last Entry Of The Month


As the stated, this gonnabe ma last post of this month.
Maybe I juz wanna complete it as the fifth one..
What a month,babe.. sure i'm gonna miss the month..
The month fulled with bittersweet of the life..
It's really2 taught me how to survive in this 'faking' world..
August out and September's comin'...
so, becuz diz is da last day of August,

Hepi Befday Malaysia!!!
cehh, bajet patriotik r tu..haha


okla.. enuf la emo2 ni... time's out..
it's time 4 jadi bengong... gggrrrrr ;D


currently in hepi mood.. yela, i'm at my lovely hometown ryte now..
memang besh leh bukak and sahur kat sini..
well,
tetibe je tringat mase childhood fasting tyme dolu2...
hmm, yang best tuh, pernah bersekepala ngan adik aku sendiri tuang posa..hahaha
adik-abang, sama ja.. da kata alik-belalik..huhu
aku cover line dy, dy pon cover-line kat aku..
then.......
hmm, kadang2 time2 mandi pon leh bukak posa..
trutama petang2 lepas balik merayau tyme tengah2 panas...
mak aku nasihat jangan men panas, degil..
las2 air paip yang mencurah2 tyme mandi tu pon aku telan..
x leh blah.....
pastu, tiap kali mak aku masak ntok buka posa je, mesti muka aku je yang menyebok kat dapor tu.. slalu buat2 tengok mak aku masak ayam goreng..
pas masak je, mak aku buboh la kat mangkok..
and then mula la sesi lakonan aku..
aku pon mula la mengambil ayam tersebot dan terus masok kan ke dalam mulut dengan selamba..
(benda ni x leh buat muka gelabah sebab nanti kantoi..so,kena buat muka selamba badak sebab bajet2 lupa la katankannnnn.....)
tyme da separoh tu, barula aku buat2 muka berkerut..


"aduiihhh maaaakkk... aduih,aduih,aduih......"
"oghang lupa la.... aghini posaaaaaaa........"
"addduuuiiihhh... da temakan dah............."
"nak wat camana dah kan......................"


tyme tu, mak aku jeling macam nak masak aku je kat dalam kuali ayam tu...
aku pon.. hehehehehe (gelak sinis sin-chan)
huhu
memang best la dok ingat2 balik..

okla, aku nak cita masa zaman skarang lak..
tapi apa yang besnya dok kat umah ni kan,
bila bukak posa ja, mesti mak aku masak macam2..
aritu bihun sup, semalam mee kuah, arini x tau gi..
pastu malam lak, family aku ni makan nasi lak..
huhhh, memang aku dok umah kat bolan posa ni, gemok la aku...
dan kalo hampa suma nak tahu, aku pernah tambah nasi ni sampai 3 tiga pinggan walopon badan aku hanya sekempeng ajaaa..
bak kata mak aku, perut MPKB la katakan..
pastu mula la malas gi terawih..
huhu
and sahur pon, x kurang hebatnya...
aku ni jenis x tido malam bila bulan2 posa ni...
slalunya aku online guna broadband akak aku ni sampai sahor..
aku slalunya mencuri tyme dy tengah tidor...
kalaw nak mintak????!!!!! alamtnya tunggu posa tahun depan pon dy x bagi..
kedekot!!!!!!
hm, online smpai kol 5 pagi and slalunya aku akan pasang lagu kuat2...
sampai mak aku bangun and nampak aku x tido2 gi..
then, dy akan mengeluarkan ayat ni...

"hai, sedap mengaji... da lama ke?? brapa juzuk habess???!!!"
huuuiiisshhh, memang pedihhh.. seb bek aku buat2 keras je

pastu, aku pon akan melantak la nasi2 tu untuk bersahor..
bak kata parent aku, aku la orang paling senang nak bangun sahor.. (yela x tido gi)
adik ngan akak aku??!!! sampai nak pecah anak tekak mak aku melalak pon, x bangon gi..
hehe :P
and tyme sahor tu jugak la, aku skali lagi yang jadi penyelamat makanan2 tu dari dibuang...
aku la yang melantak lauk2 tu sampai licin pinggan tu..
ayam,ikan,telor,kari,sayor suma aku lantak...
nasi pon macma biasa la.. at least 2 pinggan..
pastu mak aku slalu buat 2 air untuk minum la kan.. 1 air masak, 1 gi air teh..
kata mak aku, air teh tu untuk membekalkan tenaga la kononnya...
yela, kan ade glukosa kan.. ceh, jadi lectrer bio la kejap... bajet!
so, aku akan minum sampai aku kenyang nak mampos...
slalunya kenyang2 ni la yang membuatkan mata aku mengantok..
pastu slalunya aku suke bersandar kat tepi2 bantal dan akhirnya..... the rest is history~
pstu, mak aku lak komplen yang aku ni la yang paling susah nak kejot tyme suboh..
macam tu lak kesahnya di pagi2 Ramadhan ni..
huhu


Hmmm, malam ni aku akan bergerak balik ke KB kembali...
so babai sahur ek.. aku akan sentiasa merinduimu..
tapi jangan risau, aku akan kembali nanttiii...
but malam ni, las aku bukak posa ngan family aku ni..
soooo.....
habes la ko...

ok la..akak aku ni da membebel da ni..
nak sangat broadband dy ni..
kodu!!!



chaw!!!!!!


1 orang yang x pueh ati!!!:

  1. Jo

    gila terer menipu time posa.




    HAHAHA

     

Post a Comment