..sorry ma dear..
'
{AMARAN:semasa aku menulis post ini, aku berada dalam keadaan gumbira+moody+guilty=G-Wang}

Waktu aku menulis post ni adalah pada malam 21 Ogos 2009 bersamaan 1 Ramadhan (dikira selepas waktu Maghrib)..
Jadi, esok adalah hari yang sangat bermakna buat umat2 Islam semua termasuklah diriku ini..
dan esok juga adalah hari yang memang dan memang bermakna buatku.. bukan sahaja menyambut ketibaan Ramadhan, tapi aku juga menyambut hari yang paling istimewa bagi tahun ini..

akan tetapi, seperti yang telah dinyatakan pada post terdahulu, beberapa minggu terakhir ni adalah begitu mencabar buatku untuk mengharunginya.. dengan berkat kesabaran dan sisa baki kekuatan, dapat jugaku mengharunginya walaupun ada kalanya hampir-hampir saja berputus asa... ada sahaja ujian-ujian daripada-Nya yang menimpa diri seperti titisan-titisan hujan yang lebat menimpa muka bumi ciptaan Maha Esa ini.. malah semasa aku sedang menulis, memang lebat hendaknya hujan diluar jendela rumahku ini.. malah, sempat jugaku merasa rintik2 akibat tempiasnya titisan tersebut.. Begitu juga dugaan-dugaan yang datang mengejutkan aku lantas menyedarkan aku tentang erti kehidupan sebenar.. mungkin juga usiaku yang semakin hari semakin menganjak mengajarku untuk terus hidup dimuka bumi bertuah ini.

Aku sudah lali...

biarlah orang mahu mengata,mengumpat, mahupun mencaci diri namun aku masih mampu berdiri dengan kakiku sendiri tanpa bantuan orang lain.. Aku selalu meyakinkan diri "Peduli hapa aku" tatkala celaan orang menikam diri ini tanpa makhluk-makhluk pencaci ini mengetahui sebab musababnya mengapa aku jadi begini dan begitu.. malah, betapa kuatnya aku pabila dapat membalas cercaan tersebut dengan menguntumkan sebuah senyuman walaupun hanya Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya hati ini... aku sangat berbangga dengan diriku ini walaupun kutahu diri ini tidaklah sesempurna baginda dan sahabat malah jauh sekali untuk membandingkannya sama sekali.

Disini aku mahu memohon maaf kepada semua sempena kedatangan bulan yang mulia ini..
Ilha Ya Ramadhan...
dan kepada si dia.. tahniah!!! anda berjaya membuat ku rasa bersalah gilllaaaaa di malam ini...
aku berasa sangat bersalah atas apa yang telah berlaku walaupun ku tahu ianya bukan datang dari silapku.. dan kau berjaya menyalahkanku.. sekali lagi ingin ku mengucapkan tahniah!!!!

I didn't mean to but you pushed me to..

SORRY~

dan terima kasih kepada semua yang dapat meluangkan masa tadi walaupun hanya sebentar..

konklusi=it feels like so not me but once it comes, it belt me out!!!!!


[updated one hour later]



dan skarang ni aku nak story sikit pasal benda yang baru je berlaku kat jiran aku..
tyme kejadian ni berlaku, aku tengah mengonline..
betol2 tengah layan je, tetibe najmin yang datang dari bawah terus tergopoh-gapah ke atas dengan kekalutannya sekali...

"woi, woi ade orang gadoh"

aku pon ape lagi, terus join mamud,napi dan lan mengintai pergaduhan antara dua beranak tersebut..
well, family ni duduk blakang rumah aku je....
so kitorang tengok dari bilik tingkap atas tanpa sebarang lampu..... x mau kantoi r beb..
apa yang aku dapat dengar...

"mung tok sah dop sni doh.. kluar!!!"
"aku x seh tengok muko mu!!"

itu antara ungkapan si ayah kepada anak lelakinya...
punca perbalahan masih tidak dapat diketahui tetapi keadaan semakin parah..
dari dalam rumah terus dibawa ke luar rumah tanpa menghiraukan jiran2 disekeliling..
sesekali terdengar suara sayup si emak memujuk..

"sudahla... bulan puaso da ni.."
"x baik anak branak kelahi"
lebey kurang macam tu la mak die pujuk

pastu,kelibat anak lelaki tersebut masuk ke dalam rumah untuk mengambil baju lalu keluar entah ke mana.
dan kitorang pon pergi tanpa melihat kesudahan tersebut.
Cerita najmin, si ayah dan anak memulakan pergaduhan dari dalam rumah lagi..
kemudian berlarutan hingga ke luar rumah.. si ayah yang memulakan dengan menumbuk si anak.
Si anak tidak mahu mengalah lalu membalas tumbukan si ayah hingga terjatuhnya..
juga tidak mahu kalah, si ayah bingkas bangun lalu menumbuk kembali..
kejadian tumbuk-menumbuk berlarutan hingga si emak merayu supaya memberhentikan segera pergaduhan.

hmm, beginilah kejadian yang berlaku pada malam pertama Ramadhan..
bulan yang sungguh indah telah dicemari dengan begitu sahaja.
Jadi,marilah kita bersama-sama mengindahkan bulan yang mulia ini dengan kebaikan..

Sudahkan anda membaca niat?


7 orang yang x pueh ati!!!:

  1. Rem Robben

    ko ni npe? cbe story kt snior ko yg sorg nih...
    huhu...

     
  2. Anonymous

    sungguh trajik pergaduhn trsebut..neway selmt posa

     
  3. fuzz

    rem robben : ntala pokcik.. sejak beberapa minggu ni memang da x betol la..susah sangat..memang banyak benda and masalah yang timbul.. nasib baik still alive lagi..huhu

    qorn : yup..sungguh trajik.. budak tuh da ntah ke mana ntah..
    lari agaknya..and slmt berpuasa kt ang gak..

     
  4. Hussaini Mustafa

    heh.
    awk2...
    good entry btw.
    i'll always support yah bebeh.
    ur in da list of my extended loves ones. =)
    so. i wish u gudluck in anything ya do yo.
    and about da jiran thingy.
    ouch... xpatut2.
    bln ramadhan kowt.




    p/s: hepi besday bro

     
  5. Anonymous

    Cube ko wat luahan perasaan kat aku..
    mana taw aku buleh tulun ke..
    aku kan caring kat ko..
    asyik duk wat luahan perasaan kat pompuan jekk..
    ahahahahahaah

     
  6. geeds

    ouh sorry.
    i really dun understand guys.
    but whatever that is keeping you from thinking straight, i'll hope you manage it just well.
    chins up and be happy friend!
    :)

     
  7. geeds
    This comment has been removed by the author.  

Post a Comment